شهید اصغــر عبـــدی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید اصغــر عبـــدی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید اصغــر عبـــدی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام اصغر عبدی از شهدای دانش آموز شهرستان بهشهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : پرویز
تاریخ تولد : 1347/01/03
تاریخ شهادت : 1363/11/10
محل تولد : بهشهر
گلزار شهدای امام زاده محمد تقی حسین آباد بهشهر
نحوه شهادت : اصابت ترکش به بدن
محل شهادت : چنگوله
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

زندگینامه شهید عبدی

جمعه, ۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۲ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 درسوم فروردین 1347 هجری شمسی شکوفه درخت زندگی عبدی به وجود نازنین فرزندی پسر به میوه نشست و این عیدی بزرگ که به نام مبارک طفل شهید فاجعه کربلا (علی اصغر)مسمی شد،درسومین روز عید نوروز حلاوت و شیرینی خاصی به زندگی خانواده بخشید.شهید علی اصغرعبدی سومین فرزند آقای پرویز عبدی و خانم شکوفه قربان زاده بود که پس از تولد در روستای حسین آباد بهشهر در استان مازندران به شماره شناسنامه 1015در لیست موالید اداره ثبت احوال شهرستان بهشهر ثبت شد.

شهید علی اصغر عبدی مثل بسیاری از نوزادان و کودکان هم محلی خود و به مقتضای زندگی روستایی و به تبع شغل کشاورزی خانواده دردامان پر مهر مادر در خانه و مزرعه،سرد و گرم روزگار را چشیده و به رغم شرایط عاطفی خاص ناشی از تجدید فراش پدر که منجربه حاشیه رانده شدن او و بخشی از اعضاء خانواده شد،به مقتضای هدایت تکوینی بزرگ، و پس از رسیدن به سن قانونی مدرسه ، در سال 1353 در پایه اول دبستان بوعلی حسین آباد ثبت نام و پس از پنج سال تحصیل موفق، دوره ابتدایی را به پایان رساند. شهید درسال 1359 الی1361 پایه های سه گانه مقطع تحصیلی راهنمایی را در مدارس مرحوم امیری بهشهر، شهید فرجی حسین آباد و امام موسی صدر بهشهر با موفقیت طی کرد.

از خصایص روحی شهید علاقه  وافر او به مصداق- الجنه تحت اقدام امهاتکم - بوده است.

از ویژگی های شهید اعتقاد راسخ او به ولایت فقیه بود که به این مهم در نامه هایی که به بستگانش نوشته و در توصیه هایی که به برادران خود در پیروی از حضرت امام خمینی(ره)نموده، پرداخته است.

 شهید علی اصغد عبدی به جهت داشتن صفای باطن از بدو تشکیل بسیج و ارتش بیست میلیونی جذب  این نهاد اسلامی شد و در سالهای آغازین پیروزی انقلاب و قبل از تشکیل و استقرار  نهاده های انتظامی و امنیتی حراست از دستاوردهای انقلاب و حفاظت از روستا را بر عهده گرفت.

شهید عبدی پایه های اول  و دوم مقطع دبیرستان را در هنرستان شهید چمران تحصیل کرد و در نیمه اول سال64-63 از طرف پایگاهای مقاومت معراج حسین آباد به صورت داوطلبانه به جبهه حق علیه باطل اعزام،که پس از سه ماه مداومت در حضور در جبهه و پایمردی در خط مقدم جبهه و شرکت در پاتک ها و کمین های متعدددر تا ریخ 10/11/1363 در حالی که فقط شانزده سال از سن با بر کتش میگذشت در منطقه جنگی چنگله مهران شربت شهادت نئشبید که با شهدت او امت اسلامی فرزندی معتقد و بسیجی فداکار را از دست داد.

شهید علی اصغر عبدی ده روز پس از شهادت در تاریخ21/11/1363 به همراه شهیدان سرفراز دیگر شهرستان در شهر بهشهر تشعیع و در همین روز در گلزار شهدای حسین اباد به خاک سپرده شد.

۹۵/۰۵/۰۸ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی